02 czerwca 2016

Nowy etap


        Czerwiec. Piękny miesiąc - wszelkie egzaminy za nami i teraz już tylko... cieszyć się wakacjami :) Stanęłam teraz chyba przed najważniejszym etapem życia - wybór studiów, a co za tym idzie - wybór zawodu i ścieżki, którą chcę podążać. Cofając się pamięcią wstecz: zawsze miałam jedno pragnienie, jednak bałam się, że przez nie mogłabym mieć niski zarobek i nie miałabym z czego się utrzymać. Tym samym ciągle próbowałam znaleźć coś, co by mnie zainteresowało i miałabym dzięki temu "godną pracę". Przenosiłam się z jednego profilu do drugiego, wymyślałam po 1000 zawodów. Gimnazjum - mat-fiz, liceum pierwsza klasa - biol-chem. Dziennikarstwo, farmaceutyka, genetyka, informatyk, architektura... Gubiłam się w tym wszystkim i gdzieś w głębi czułam, że to nie jest to, że ja już dawno wybrałam... Musiałam dojrzeć do tego, by stanąć twarzą w twarz przed samą sobą i wyrazić na głos swoje pragnienie. Na szczęście nie było za późno, by wszystko zmienić.
        Dlatego apeluję do tych, którzy wahają się zostać tym, kim pragną: nie bójcie się, idźcie na takie studia, jakie Wam się podobają.

        Kiedyś znalazłam piękny cytat:
"Wiesz, co jest największą tragedią tego świata? Ludzie, którzy nigdy nie odkryli, co naprawdę chcą robić i do czego mają zdolności. Synowie, którzy zostają kowalami, bo ich ojcowie byli kowalami. Ludzie, którzy mogliby fantastycznie grać na flecie, ale starzeją się i umierają, nie widząc żadnego instrumentu muzycznego, więc zostają oraczami. Ludzie obdarzeni talentem, którego nigdy nie poznają. A może nawet nie rodzą się w czasie, w którym mogliby go odkryć" - Terry Pratchett
        Niektórzy z Was o tym wiedzą, jednak na pewno istnieje część osób, która wybiera studia na
chybił-trafił, ponieważ nie wiedzą, co chcą robić w przyszłości, albo wybierają kierunek wedle oczekiwań rodziców lub biorąc pod uwagę oczekiwania ukochanej. Nie idźcie tymi drogami. Dziewczyna, chłopak, mama, tata nie przeżyją za Was życia. Jedyną osobą, która jest przy Tobie 24 godziny na dobę i zna Cię od podszewki, jest Tobą. Znasz siebie, wiesz czego pragniesz, więc po to sięgaj. Nie sugeruj się niczyją opinią. Dopiero wtedy osiągniesz pełnię szczęścia, gdy będziesz żyć w zgodzie ze sobą. Jednym z sensów życia jest to, by robić to, co się kocha. Kiedy zostaniecie tym, kim pragniecie, wtedy praca, którą będziecie wykonywać, stanie się rozrywką.
       Nie wiecie, kim chcecie być? Właśnie teraz jest czas, by to odkryć. Róbcie rzeczy, których do tej pory nie robiliście, baliście się. Całe życie wahaliście się spróbować grać na pianinie? Teraz jest okazja. Próbujcie projektować, gotować, stworzyć stronę internetową, kręcić filmy, biegać... Może akurat odnajdziecie w tym radość i spełnienie.
"Zapytaj siebie, co robiłbyś nawet, gdyby nikt Ci za to nigdy nie miał zapłacić. To wskazówka, która pokaże Ci, czym powinieneś się zajmować, oczywiście wciąż szukając sposobu na zarobienie na tym" - Joe Vitale
        Nie zmarnuj swojego życia. Ja już wybrałam. Teraz Twoja kolej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nowe posty w każdy piątek o 20:00.